Aquesta activitat consisteix a comprovar si el nostre cos és simètric o no ho és. I per això, vam utilitzar el programa Photoshop. Primerament, vam fer-nos una fotografia de mig cos per tal de treballar amb ella. Després, vam adjuntar la part dreta del nostre cos amb la mateixa part dreta, però posada a la inversa i així fer una imatge, seguidament, vam fer el mateix amb la part esquerra i crear una altra imatge. Això ens va donar dues imatges de nosaltres mateixos amb les quals vam poder observar quin grau de simetria tenia el nostre cos. I com podem observar, el nostre cos és asimètric (encara que haig de dir que el meu cos estava una mica de costat i això ha generat més asimetria).
Respecte a la pregunta si la bellesa hi és a la simetria, no estic d'acord. Hem pogut comprovar per un programa informàtic que el nostre cos és asimètric però realment quan tu veus a una persona no saps que les dues meitats del seu cos són diferents.
El resultat ha sigut molt divertit i ho podeu comprovar...
La següent activitat que vam fer tractava d'utilitzar un altre cop la nostra fotografia per respondre una sèrie de preguntes, com ara: quin és el pes, la resolució, mides, dimensions, etc. de la imatge. Seguidament, es convertia la imatge en els següents formats:
![]() |
RGB |
![]() |
ESCALA DE GRISOS |
![]() |
IMATGE DE BITS |
![]() |
CYMK |
Per últim, vam realitzar una activitat molt divertida i entretinguda que consistia a fer un collage a partir del programa photoshop, del qual havíem de crear un personatge que havia de reflectir una professió a partir de la construcció de diversos elements característics d'aquest ofici. En el nostre grup, vam escollir un fruiter i vam elegir elements com ara fruites, balança, ganivet, davantal, etc. Mes a baix es pot veure com a quedat el resultat:
Aquesta activitat es podria adaptar a l'aula d'infantil substituint el programa informàtic per la realització de treballs a mà. Cal tenir en compte que en edats tan tempranes els infants tenen més facilitat i són més autonoms a l'hora de fer coses a mà. A més de passar-s'ho bé, els permet estimular la creativitat i n'és un bon exemple l'activitat de retallar trossets de seda amb la finalitat d'enganxar-les lliurement en un paper en blanc.
Aquí us deixo algunes pàgines que són útils per veure la gran varietat d'activitats per fer collage que els infants poden fer:
- http://es.slideshare.net/gemmacabanillas/tcniques-de-collage-per-a-infants
- http://blocs.xtec.cat/blocviporiolmartorell/?tag=collage
- http://espanol.babycenter.com/l25008289/divertida-t%C3%A9cnica-de-collage-para-los-ni%C3%B1os#/0
L'afirmació
"El procés importa més que el resultat", és clarament certa, ja que
el procés és el moment que l'individu està aprenent a decidir les accions de
com s'ha de dur a terme l'activitat. El resultat acaba sent tot el
desenvolupament que s'ha fet per aconseguir la finalitat de la tasca.
Per finalitzar l'entrada del blog, vull dir que com a futura mestra penso que és molt gratificant conéixer el photoshop i saber-ho manilupar, ja que permet crear moltíssimes accions per retocar una imatge, com ara: eliminar el fons, canviar el format, afegir elements, etc.
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada