Com diu el títol, aquesta activitat consistia a elaborar quatre autoretrats, tres a partir d'unes aplicacions on-line per fer avatars i l'altra fent un dibuix a partir del programa paint.
Les aplicacions on-line són fácils d'utilitzar i a més, presenten un ventall d'accions a fer per crear el teu propi avatar (posar diferents pentinats, roba, complements, etc). No obstant, moltes de les opcions que hi ha no s'ajusten a la realitat, ja que no es troben alguns detalls o es limiten a posar els més bàsics.
Algunes de les pàgines que es poden crear avatars són:
Algunes de les pàgines que es poden crear avatars són:
- http://www.faceyourmanga.com/editmangatar.php
- http://www.buildyourwildself.com/
- http://www.pocoyo.com/pocoyize
- http://www.dudefactory.com/
En finalitzar els quatre autoretrats s'havia de fer un muntatge col·locant les imatges per ordre de realització. (adaptat a les mides 5 cm x 5 cm)
Com es pot veure a continuació, aquestes quatre imatges són els avatars que m'he fet a mi mateixa. Les principals característiques que fan que si m'identifiqui són per les ulleres, el cabell i el somriure.

Penso que aquesta activitat és un bon recurs per
a l'etapa de l'Educació Infantil, ja que és quan els infants es comencen a
reconèixer i a diferenciar-se dels altres. I en aquest sentit, l'infant podrà
representar-se així mateix, identificant totes les parts del seu rostre i
reflectir-les en un paper/ordinador. Per posar-la en
pràctica a l'aula considero que s'hauria d'adaptar en funció del nivell maduratiu dels
infants, és a dir, amb infants de 3-4 anys podrien fer aquesta activitat amb
ajuda d'un adult, però en el cas dels infants de 5 anys ja podrien començar a
fer-ho pel seu compte.
La següent part de l'activitat tractava en
primer lloc d'emparellar els retrats de dissenyadors i/o il·lustradors amb el
seu autoretrat i en segon lloc, emparellar els autoretrats de les companyes de
la classe amb la seva fotografia.
Aquesta segona part ha sigut més divertida, sobretot del moment d'emparellar a les companyes de classe amb els seus avatars que havien fet anteriorment, era curiós i graciós veure com s'havien dibuixat i quines eren les seves característiques que feien que les hi identifiques. Considero que és una bona activitat per posar-la en pràctica a l'aula d'infantil i primària, ja que ajuden a representar-se a ells mateixos i a més, a poder observar com són els seus companys/es i com es representen.
Per finalitzar, adjunto algunes pàgines web on es treballa l'autoretrat amb diverses tècniques:
- http://blocs.xtec.cat/tercer2009/2010/11/14/ens-autorretratem/
- http://www.miradesmenudes.com/dibujo-infantil/retrato/
- http://elarteenmiaula.blogspot.com.es/2010/08/formas-de-trabajar-el-autorretrato.html
- http://www.edu3.cat/Edu3tv/Fitxa?p_id=46233
“La sensació principal que em guia constantment al llarg de l'execució d'un retrat, depèn de la primera impressió que em proporciona la contemplació d'un rostre. Crec que l'expressió essencial d'una obra depèn quasi enterament de la projecció del sentiment de l'artista. No m'entretinc a detallar tots els detalls del rostre ni a pintar-los d'un a un. Intento descobrir els seus trets essencials. Després es tracta de recrear-ho tot, tant el rostre com el color d'aquest. Els colors utilitzats en el seu estat pur o bé degradats pel blanc poden brindar-nos grans sensacions”
Matisse
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada