dijous, 13 de novembre del 2014

Entrada 2: Icones i senyals

Aquesta activitat consisita en realizar un conte il il·lustrat amb senyals (de tràfic, informatives d'espais públic, d'etiquetatge de roba, d'electrodomèstics). L’única restricció era no utilitzar icones informàtiques. 
Una icona té com a finalitat representar i la senyal indicar, recomanar i prohibir. A més, la icona tendeix a ser molt més fidel amb allò representat i la senyal a ser esquemàtica.
Per posar un exemple de l'activitat, hem llegit a la classe el conte Paraiso de l'il·lustrador Bruno Gibert.


Els contes són una eina important d’aprenentatge en l’etapa de l’Educació Infantil, ja que ajuden a estimular la imaginació i la creativitat. A més a més, és una eina que transmet molt coneixements i valors. D’altra banda, penso que tractar els contes a partir d’icones i senyals és molt important per facilitar la comprensió del conte, ja que tenen l’objectiu de transmetre informació a l’usuari independentment de la llengua.
Pel que fa les senyals, aquests permeten desenvolupar el pensament abstracte. No obstant, sempre ha d’haver una persona de mediadora per guiar a l’alumne a fer un aprenentatge significatiu, és a dir, procurar que l’infant associï les imatges amb el significat corresponent.

La decisió de prohibir la utilització d'icones informàtiques quan la nostra assignatura és la d'Alfabetització Digital, m'ha semblat raonable perquè els infants ja des de ben petits van aprenen icones informàtics. En canvi, el tema de les senyals, els infants sempre necessitaran l’ajuda d’un mestre, que haurà d'assegurar un aprenentatge significatiu en la interpretació d'aquestes, ja que no solen aparèixer en el context de les TIC, i per tant, els infants a poc a poc hauran d’integrar aquests conceptes. 




Al portal Edu365 hi ha diversos jocs interactius que serveixen per mostrar als infants que volen dir les senyals: http://www.edu365.cat/nobadis/senyals/index.htm

Respecte a la valoració del conte de les meves companyes ho he trobat molt positiu, ja que és una tasca que com a futures mestres haurem de realitzar. El fet d'observar la feina deteniment, analitzant el seu contingut i després fer una valoració general de la tasca, és una responsabilitat i per tant ho trobo una mica difícil. 


Penso que els criteris que s'han establert són els adients i suficients per avaluar la tasca. Ha sigut de gran utilitat poder puntuar a les companyes com han fet aquesta tasca i poder comparar-ho amb el nostre conte. La veritat és que han sortit moltes idees que no se m'havien ocorregut.




Aquí us deixo el conte que vaig fer amb les meves companyes es titula:
QUÈ PODRIA SER DE GRAN?


1

2

3

4

5

6


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada