dilluns, 19 de gener del 2015

MULTIALFABETITZACIÓ


En 1996, el grup anomenat “New London Group” va encunyar el terme multialfabetització per definir a la capacitació adequada per al nostre món globalitzat però culturalment divers. Els estudiants i usuaris de la tecnologia es troben amb múltiples canals de comunicació i una creixent diversitat lingüística i cultural. 

Un subjecte multialfabetizat és aquell que a més de saber llegir textos escrits i analitzar-los, també pot interactuar amb una computadora, és capaç de navegar per  Internet tenint domini del que està fent, té habilitats per trobar determinades dades, pot enviar un document per correu electrònic, és capaç d'integrar i comunicar-se responsablement a través d'una xarxa social, etc.

En el passat, ser alfabet era dominar la cultura impresa. Avui, a més d'això, s'ha de ser competent en l'ús intel·ligent i amb judici crític de les noves tecnologies. La multialfabetizació implica el domini de la lectoescriptura, el digital, i l'audiovisual.


La multialfabetizació és un gran pas molt necessari per ser més competent en la societat del segle XXI. 



L'escola , tant en el nivell infantil com l'educació primària , ha de formar , o si es prefereix , alfabetitzar als nens i nenes com a subjectes amb la competència per saber buscar informació , analitzar-la críticament , interpretar-la, reconstruir-la, difondre-la, comunicar-se, treballar col·laborativament ... a través dels recursos digitals del temps actual ( ordinadors , Internet , pissarres digitals , web 2.0 , ... ).La qual cosa implica que el professorat ha de disposar dels coneixements i pedagògics necessaris que li permetin la planificació , ús i avaluació de situacions d'aprenentatge de l' alumnat desenvolupades amb els diversos tipus de TIC en una perspectiva d'innovació educativa . En coherència amb aquests plantejaments aquest curs pretén:

- Reflexionar sobre la competència digital com una necessitat bàsica en la formació dels ciutadans del segle XXI relacionant-la amb les altres competències bàsiques que assenyala la LOE.

- Oferir els fonaments teòrics per al desenvolupament a l'aula de la competència digital en l'alumnat d'Educació Infantil i Primària.

- Analitzar i exemplificar l'ús pedagògic dels recursos de la web 2.0 i de la pissarra digita llen l'Educació Infantil i Primària.

- Informar sobre els recursos on line que permeten la realització d'activitats pedagògiques per al desenvolupament de la competència digital a l'educació bàsica.

- Debatre sobre els avenços i limitacions actuals al voltant de l'organització i ús educatiu dels recursos tecnològics en els centres i aules escolars ".


Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada